maandag 15 september 2008

SummerZoom 2008, Noorwegen

Judith (Assen)
Afgelopen vakantie heb ik een rondreis gemaakt door een klein stukje van Zweden en een groot deel van Noorwegen.

Mijn ervaringen waren fantastisch!

We vertrokken met een groep van 8 man en 1 reisleider vanaf een camping in Zweden. We reden in een minibus en sleepten al onze bagage daarin mee. Bijna elke dag moest alles er weer uit en vervolgens de volgende dag er weer in gepropt. Slapen deden we op verschillende campingen in een tentje of gewoon in het wild. Bijvoorbeeld op een onbewoond eiland. In plaats van een tent gebruikten we een zeil, gespannen tussen onze kano's.

Het bijzondere van deze reis vond ik o.a. het groepsgeoel. 2 weken lang leefden we intensief samen. Veel tijd voor jezelf was er niet. Dat betekende dat je je groepsleden zeer goed leerde kennen in een korte tijd. Daarnaast ging ik alleen mee en kende dus nog niemand! Van te voren was ik daarom heel zenuwachtig, maar nu kan ik zeggen dat ik ontzettend leuke mensen heb ontmoet en dat ik het zo weer zou doen.

Onderweg zagen we veel van het Noorse landschap, van Lord of The Rings achtige dorpjes tot Bergen en Fjoren. Omdat ik zelf zeer graag fotografeer heb ik mooie plaatjes kunnen maken, en dat maakt mijn vakantie compleet.

Natuurlijk hebben we naast veel zien ook ontzettend veel gedaan, te veel om allemaal op te noemen. Maar we hebben o.a. een gletsjer beklommen met stijgijzers, kano gevaren op een Zweeds meer, hele dagen gewandeld, gekookt op een gaspitje. En eindeloos gepraat en gelachen om een kampvuur. (Het duurde overigens zo'n 4 dagen voor die geur weer uit je haar was). Tot slot ook nog gefeest en gedanst in een Noors stadje met een Noorse band.

Kortom deze vakantie stond voor lachen, zweten, feesten, nieuwe mensen leren kennen en het prachtige landschap van Zweden en Noorwegen bekijken.

Het allerleukste is dat ik er mijn huidige vriend aan overgehouden heb!









www.pixum.nl - Het beste voor digitale foto's!
Hier, kunt u meedoen en winnen!
Professionele foto’s: alles over de EXILIM EX-Z100 op www.exilim.nl

Geen opmerkingen: